BEVERWIJK – De gemeente gaat inwoners vragen een afspraak te maken voor het aanvragen van zaken als een paspoort of rijbewijs of het doorgeven van een verhuizing.
Net zoals dat ook bij andere dienstverleners zoals banken of kappers gebeurt. De wachttijden in het Stadhuis worden hiermee tot een minimum beperkt. De nieuwe werkwijze wordt ingevoerd vanaf 1 maart 2018. Tussen 1 maart en 1 mei blijft er ruimte voor mensen die geen afspraak hebben gemaakt. Wel gaan degenen die een afspraak gemaakt hebben voor.
Vanaf 1 mei 2018 gaat de gemeente volledig op afspraak werken.
Een afspraak maken kan via www.beverwijk.nl. Heel eenvoudig en snel. Op de voorpagina staat een button die leidt naar het digitale afsprakenloket. Daar kan men aangeven waarvoor men naar het Stadhuis wil komen. De beschikbare data en tijden verschijnen vanzelf in beeld. Na het maken van de afspraak volgt een digitale bevestiging en een overzicht van benodigdheden die meegenomen moeten worden. Inwoners zonder internet kunnen uiteraard telefonisch een afspraak maken.
Efficiënt en vlot
De wachttijden in het Stadhuis gaan omlaag als inwoners voortaan een afspraak maken. Medewerkers van de gemeente dan weten wie waarvoor komt en hoe laat. Wachttijden worden tot een minimum beperkt en bovendien verlopen de aanvragen vlotter. Relevante papieren zijn bij de hand. Bezoekers hebben hun benodigdheden al bij zich. Klanten worden daardoor snel en efficiënt geholpen.
Digitaal aanvragen
Voor veel zaken hoeven inwoners de deur niet eens meer uit. Via www.beverwijk.nl kan al veel geregeld worden. Zaken die vanuit huis geregeld kunnen worden zijn bijvoorbeeld het aanvragen van een uittreksel uit de burgerlijke stand of de aangifte van een verhuizing.