BEVERWIJK - Wij vragen onze inwoners voortaan een afspraak te maken voor het aanvragen van zaken als een paspoort of rijbewijs of het doorgeven van een verhuizing.
Net zoals dat ook bij andere dienstverleners zoals banken of kappers gebeurt. De wachttijden in het Stadhuis worden hiermee tot een minimum beperkt. De nieuwe werkwijze wordt ingevoerd vanaf 1 maart 2018. Tussen 1 maart en 1 mei blijft er ruimte voor mensen die geen afspraak hebben gemaakt. Wel gaan degenen die een afspraak gemaakt hebben voor. Vanaf 1 mei 2018 gaan we volledig op afspraak werken.
Een afspraak maken kan eenvoudig en snel via het digitale afsprakenloket (zie button). Hier geeft u aan waarvoor u naar het Stadhuis wilt komen. De beschikbare data en tijden verschijnen vanzelf in beeld. Na het maken van de afspraak volgt een digitale bevestiging en een overzicht van benodigdheden die meegenomen moeten worden. Inwoners zonder internet kunnen uiteraard telefonisch een afspraak maken (0251-) 256 256.
Uiteraard bent u nog steeds van harte welkom in het Stadhuis. Onze medewerkers helpen u graag met het maken van een afspraak. En als er tijd vrij is, wordt u uiteraard direct geholpen. Het kan echter ook voorkomen dat u vertrekt met een afspraak voor en andere dag op zak.
Efficiënt en vlot
De wachttijden in het Stadhuis gaan op deze manier omlaag. Onze medewerkers weten precies wie waarvoor komt en hoe laat. Wachttijden worden tot een minimum beperkt en bovendien verlopen de aanvragen vlotter. Relevante papieren zijn bij de hand. Bezoekers hebben hun benodigdheden al bij zich. Klanten worden daardoor snel en efficiënt geholpen.
Digitaal aanvragen
Voor veel zaken hoeft u de deur niet eens meer uit. Via onze website kan al veel geregeld worden. Zaken die vanuit huis geregeld kunnen worden zijn bijvoorbeeld het aanvragen van een uittreksel uit de burgerlijke stand of de aangifte van een verhuizing.